poniedziałek, 10 grudnia 2012

Psalm 13 - ach te zmartwienia

Czy zmartwienia są przyczyną Twego smutku?
Nie masz wrażenia, że Bóg zapomniał o Tobie?
Zbyt rzadko odczuwasz Bożą obecność ?
Może zastanawiasz się dlaczego nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie : "Panie i co dalej?"
Rozmawiasz sam z sobą bezowocnie.







Czy codziennie musi nawiedzać Cię smutek i zmartwienie?
"Co dalej , Panie?"
Czy już tak będzie codziennie do końca życia?
Zawsze znajdzie się ktoś, kto Cię nie uszanuje i wypuszy się nad Tobą?
A Ty potrzebujesz tylko radości.
 Przecież to nic takiego? Pragniesz odpoczynku od nieustannego zmartwienia. Nic więcej.
Kiedy zakończy się ta huśtawka niepewności ?
Nie chcesz już chodzić po omacku.








>> Czy możesz patrzeć , Boże, jak nieprzyjaciele poniżają mnie swoim zachowaniem?
Jestem przecież w Twoim obliczu. Jestem przecież nieszczęśliwy i wyczerpany.
Czyż ci, co nastają na mnie i dokuczają mi nie dotykają Twej źrenicy , Panie?
To dlaczego nie znikają zmartwienia w moim sercu?
Dlaczego dobija mnie codzienność?<<









>>Chcę tylko cieszyć się życiem.
"Rozjaśnij oczy moje, abym nie zasnął snem śmierci!*"-Ps.13.4.b;
Daj mi poznanie. O co chodzi. Nie rozumiem.
Przyglądam się sprawie i nie widzę o co chodzi.
Rozjaśnij moje patrzenie. Oświeć moją drogę, bym dalej widział w świetle Twej jasności.
Nie chcę , by ten, który mi nie sprzyja cieszył się z moich zmartwień.
Nie chcę zachwiać się przed moimi wrogami. Oni tylko czekają , by cieszyć się z mych wątpliwości .<<






>>Będą szydzić i gardzić mną jeśli poddam się. Zabierz me zmartwienia i uspokój me serce, Boże.
Daj mej duszy odpocząć, bo sam ją zadręczam ciągłymi pytaniami. A odpowiedzi z nikąd.
Ufam tylko Twej łasce. Ufam tylko Twemu Miłosierdziu.
Ufam tylko Tobie Panie.
Jest powód do radości .
Jest powód, bym śpiewał dla Ciebie, bo okazałeś mi dobroć.
Jest sens w moim życiu. To radość ze zbawienia Twego.<<

"Niech się raduje serce moje zbawieniem twoim!
Będę śpiewał Panu,bo okazał mi dobroć."*
-Ps.13.6;

Odnów me serce. Odnów mego ducha.
Niech doznaję radości ze zbawienia, że Bóg odpuścił me grzechy dzięki wielkiemu Jego zmiłowaniu.

Bóg odpuścił mi grzechy przez wnętrzności miłosierdzia Jego.

Niech raduje się serce moje, że Bóg nasz nawiedza światlością z wysokości.
Bóg nawiedza światłością, by objawić sie tym, którzy są w ciemności i siedzą w mrokach śmierci.
Niech raduje się serce moje, że Bóg Wszechmogący kieruje moje nogi na drogę pokoju.
On kieruje , ja idę.
Niech raduje się serce moje, że Bóg wyzwala z ciemności i zamyka zło w lochach ,
 zrywa więzy zła i prowadzi do wolności dobro .
Niech raduje się serce moje zbawieniem Twoim, Panie, Ojcze i Pasterzu, Winogrodniku, Święty Panie.






Chociaż zmartwienie goni kolejne zmartwienie , zwyciężysz smutek jeśli zaczniesz radować się zbawieniem Boga. 
Powróci odczuwanie Bożej obecności, tylko raduj się w sercu ze zbawienia .
Radość przegania słabości i zmartwienia.
Przyjdą odpowiedzi na Twoje pytania,
 tylko naucz się cieszyć zbawieniem.

Bóg Cię wzmocni i nie zachwiejesz się przed wrogami, 
tylko proś o radość ze zbawienia .


Ucz się radości. Zabiegaj o radość. Dbaj o nią.
 Nie użalaj się nad sobą, bo szkoda czasu.
Tak jak pragniesz szczęścia w swoim życiu, 
tak mocno i jeszcze bardziej zapragnij radości w sercu, 
ze Zbawiciela i Zbawienia Bożego.

Post otwiera tajemnice w sprawie radości,
 bo radość w Duchu Świętym jest Królestwem Bożym .
 Radość jest mocą do życia.
 Radość jest też owocem Ducha Świętego, owocem , który dziedziczy wieczność.
Pozwól Duchowi Świętemu wypracowywać Jego owoc w Tobie.

"Albowiem Królestwo Boże , to nie pokarm i napój,
lecz sprawiedliwosć i pokój,
i radość w Duchu Świętym.*"
- Rzym.14.17;
"Królestwo Boże jest pośród was."*
- powiedział Jezus -
Łk.17.21;


Radość w mocy Ducha Świętego jest pośród ludzi. Nie dokładaj sobie zmartwień, szukaj radości ze zbawienia i dbaj o nią, by zamieszkała na zawsze w Twym sercu  jeśli już je nawiedzi. Pozdrawiam.


Melita
*Cytaty pochodzą z Biblia Polska-Towarzystwo Biblijne w Polsce -Warszawa 2001- porównać można z innymi tłumaczeniami Starego Testamentu on-line.
** cytaty z Brytyjskie i zagraniczne Towarzystwo Biblijne Warszawa-z roku 1982- użyta dawna pisownia . 
.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz