niedziela, 21 kwietnia 2013

Recenzje - "Przybytek"

"Synu mój, jedz miód, bo jest dobry,
słodki jest plaster miodu
dla twojego podniebienia;
Tym też jest wiedza i mądrość
dla twojej duszy."*
-Przyp.Salomona 24.13-14;


 

Recenzja "Przybytek".
H.B.McGowan "Przybytek" Boży plan zbawienia ludzkości" - odkrywa tajemnice symboliki ukrytej w Biblii ( księdze Exodus - 2Księdze Mojżeszowej)  i ujawnia plan Zbawienia dla ratowania człowieka. Napisana jasno i prosto.

Słowo wstępne tej książki idealnie wypełnia swe modlitewne posłannictwo - niesie zbudowanie i wywyższenie Jezusa Chrystusa pomimo, że cały tekst poświęcony jest głównie Staremu Testamentowi- księdze Exodus.
To jedna z niewielu ksiażek, którą każdy wierzący  powinien mieć na stałe w swej biblioteczce
 i pod ręką. Można ją czytać nieustannie przez wiele lat odkrywając za każdym razem nowe tajemnice Zbawienia. Tekst zawsze świeży, rozwija się równolegle do rozwoju duchowego wierzącego. Jednocześnie napisana jest w prosty sposób bez zbędnej filozofii. Konkretna i treściwa.

Kiedy pierwszy raz czytałam 2ksiegę Mojżeszową (Ksiega Wyjścia), nie mogłam przebrnąć przez tekst. Wydawała mi sie najnudniejszym rozdziałem Biblii. I nic bardziej mylnego.

Zaczęłam powoli odkrywać ukryte tam skarby i dosłownie zapragnęłam poznawania ich jak spragniony wody. Natrafiłam na książkę "Przybytek" i stało się. Ukryta woda w symbolach rozpłynęla się życiodajnym strumieniem.

Arka Przymierza.
Wiele słyszy sie o Arce Przymierza i właśnie tu odnajdziesz opis jej symboliki.

Doszłam potem do wniosku , że 2 Księga Mojżeszowa (księga Wyjścia - Exodus) to bardzo ekscytująca księga w Biblii. Nie tylko odczytuje się w niej "zaszyfrowany" plan zbawienia. Zaczyna rozumieć się sens nawrócenia człowieka, głębię miłości Boga i Prawdę o Jego Miłosierdziu oraz Łasce. Prawdę o Mesjaszu.
Książka wprowadza w symbolikę starotestamentowego Przybytku. Dowiadujemy się, że każdy przedmiot opisany w 2Mojż. (ks.Wyjścia-Exodus). niesie w sobie przestrzeń duchową. Nawet deska, haczyki i sznury, łopatki itp. mówią o przesłaniu Chrystusa, Jego drodze . Przybytek mówił o Najwyższym Bogu, Jego miłości do człowieka i trosce o człowieka.

Nie wyobrażam sobie , by nie znać książki "Przybytek"H.B.McGowana. To niezbędnik dla każdego wierzącego, dla każdego, kogo fascynuje odkrywanie tajemnic Biblii.






"Przybytek" jest prawdziwym złotem, który zatrzymuje, by podziwiać blask drogi Prawdziwego Mesjasza zaplanowanej przez Stwórcę dla Ratowania człowieka.









Uwaga: na rynku chodzi inna książka o podobnym tytule głównym, inny autor i porusza zupełnie inny temat.

"Przybytek" to uczta dla duszy. Pozdrawiam.
Melita

 *Cytaty pochodzą z Biblia Polska-Towarzystwo Biblijne w Polsce -Warszawa 2001-
                                    porównać  można z innymi tłumaczeniami Starego Testamentu on-line

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz