środa, 3 lipca 2013

Jak okazać wdzięczność Bogu ? - psalm 30 ;

Bóg dokonuje wielkich rzeczy w życiu człowieka. Czy serce ludzkie umie dziękować za to Bogu ? Czy nie zapomina się wdzięczności i ponownie nie wpada w bezsensowne narzekanie i  uskarżanie się?  Jak okazywać dziękczynność?







W psalmie 30 czytamy czego Bóg dokonał w życiu Dawida:
- Bóg wyciągnął go z toni ;
- Bóg nie pozwolił wrogom Dawida wynosić się nad niego i naśmiewać się ;
- Bóg uzdrowił psalmistę, kiedy wołał ;
- podniósł z otchłani duszę jego ;
- ożywił z pośród tych, którzy schodzili do grobu, zawrócił Dawida z drogi zagłady, śmierci;
- zmienił skargę w taniec ; użyte jest tu słowo "CHUWL" oznaczające radowanie się w pląsach ;
- Bóg rozwiązał wór pokutny i przepasał radością, by dusza Dawida śpiewała Bogu i nie zamilkła ;

Psalmista mówi , że będzie wysławiał Boga wiecznie z wdzięczności za wszystko, co Bóg uczynił  w jego życiu.

"Wysławiać cię będę Panie,
 bo wyciągnąłeś mnie z toni"*-ps.30.2;

"Panie, Boże mój, będę cię wiecznie wysławiał"*psalm 30.13;






Dawid namawia lud  Boży :
"Wysławiajcie Pana, święci jego,
I wyznawajcie  święte imię jego!"*
- Ps.30.5;


Skoro Bóg wspomagał Dawida, to nawet jeśli czymś zagniewa Pana, on będzie nadal wołał do swego Boga o zmiłowanie i wspomożenie. Dlaczego?
"Bo tylko chwilę trwa gniew jego,
Ale życzliwość jego całe życie."* - psalm 30.6;

Bóg udziela radości nie po to, by spożytkować ją na głupotki, rozpasanie i wynoszenie się nad innych, gniew czy złość.
Bóg udziela radości i lekkości na duszy nie po to , byś ją uwikłał z nową siłą w kolejne kłopoty lub bezecności, kłótnie, wojny domowe czy konflikty.

Bóg daje radość, by dusza śpiewała dla Niego i wysławiała Jego dzieła na zawsze. 
Bóg zamienia smutek w radość, lęk zamienia w pokój, niebezpieczeństwo w czas bezpieczny, zamienia śmierć na życie, toń w mocny grunt pod nogami, płacz w śmiech, chorobę w uzdrowienie - wszystko po to, byś pląsał w radości  dla Boga, wysławiał Boga i  w ten sposób wyrażał wdzięczność  za wszelką Jego pomoc .





Pozdrawiam. To cenna lekcja . Wdzięczna jestem , będę Panie, Boże mój, wysławiać Ciebie wiecznie, wyznawać święte Twe imię , bo  wyciągnąłeś mnie z toni, chronisz przed wrogami i nie porzucasz na pastwę losu, uzdrawiasz, duszę ratujesz przed otchłanią, ożywiasz mnie, zmiłowałeś się nad moim życiem, Wiernym Bogiem jesteś, zamieniasz smutek w taniec, przepasujesz radością i pozwalasz cieszyć się z życia. Chociaż nie jestem idealną osobą, i chociaż mam wiele wad, życzliwość Twoja jest i będzie przez całe moje życie. Wysławiam Cię z całego serca.  Amen.

Melita

Zapraszam do sprawdzianu biblijnego :
kolejnych 3 pytań biblijnych na czwartek: 2013-07-03 
w pasku bocznym -" tu szybko wyszukasz temat" i w pasku nad artykułem pod tą samą nazwą.



*Cytaty pochodzą z własnej Biblia Polska-Towarzystwo Biblijne w Polsce -Warszawa 2001-
                                    porównać  można z innymi tłumaczeniami Starego Testamentu on-line

** cytaty z Biblii Brytyjskie i Zagraniczne Towarzystwo Biblijne Warszawa



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz