niedziela, 2 czerwca 2013

Jezus o Duchu Świętym - Duch Prawdy, Pocieszyciel, Nauczyciel, Przewodnik, Motywator ;

Co mówił Jezus uczniom o Duchu Świętym?

Jezus był pocieszeniem posłanym od Boga Ojca, darem dla ludzkości przynoszącym uwolnienie i zbawienie, ratunek.
Jezus jeszcze przed ukrzyżowaniem, podczas ostatniej wieczerzy, mówił   do uczniów , że musi odejść. Jednak prosi Ojca, by posłał innego Pocieszyciela dla nich, towarzyszącego im na wieki. Opowiada uczniom o znaczeniu Ducha Świętego, kiedy On Jezus pójdzie do Ojca.

" Ja prosić będę Ojca i da wam innego Pocieszyciela, aby był z wami na wieki-Ducha Prawdy..."*- J.14.16-17;




Jezus mówi, że Duch Święty przebywa wśród dzieci Bożych, uczniów Chrystusa czyli w  nawróconych chrześcijanach naśladujących Boga.

Powiesz: dlaczego naród Izraelski, naród wybrany przez Boga, nie został krajem chrześcijańskim, przecież z Niego wywodzi się Mesjasz?  
Ponieważ Izrael odrzucił Mesjasza, bo Go po prostu nie rozpoznał przez swą zatwardziałość serca. Bóg błogosławieństwo Mesjasza "przełożył" dla pogan, którzy uwierzyli w Jezusa jako Zbawiciela.( Ew.Jana 1.9-11-18;);
Skorzystali na tym wszyscy.
Żydzi, którzy nawrócili się nazywa się mesjańskimi.


 Mało tego: Duch Święty przebywa nie tylko wśród ludu Bożego, ale i w tych osobach, w ich wnętrzu.  Czyli na zewnątrz i wewnątrz człowieka.
Dlatego czytamy w Biblii o spójności duchowej wierzących (zewnętrzne spoiwo ludzi) i o tym, że ciało człowieka jest świątynią Ducha Świętego (wnętrze człowieka).

"Czy nie wiecie, że świątynią Bożą jesteście
 i że Duch Boży mieszka w was?"*- 1 Kor.3.16;


Dlaczego tak ważny w życiu człowieka jest Duch Święty? Czy jest to aż tak ważne ? Czy potrzebny jest jakiś prowadzący Duch Boży, nie wystarczy przyjąć Jezusa i żyć tak jak się samemu sobie  podoba? Czy rozum nie wystarczy? czy słuchanie tu i tam nauk "kościelnych" nie wystarczy? Czy wykształcenie wyższe lub średnie nie wystarczy?
Nie, nie, nie ....u Boga rozwój duchowy i chodzenie z Bogiem nie zależy od wykształcenia, płci, zamożności, statusu społecznego czy jakichkolwiek zasług. Przed Bogiem wszyscy są równi a o rozwoju dziecka Bożego decyduje Twoja współpraca z Duchem Świętym, którego posyła Bóg Ojciec na prośbę Jezusa Chrystusa. 
Czy można pomijać Ducha Bożego przyjmując Zbawiciela, stając się uczniem Chrystusa,  przyjaźniąc się z Bogiem ? 
Oczywiście, że : nie, nie, nie.




 Duch Święty ma wiele ważnych zadań do wykonania ( za darmo ) w człowieku:

; ponieważ jest Duchem Prawdy naucza Prawdę. 

; Pociesza - pocieszenie jest bardzo ważnym elementem na drodze rozwoju duchowego i psychicznego z przełożeniem na funkcjonowanie ciała. Nawet. Nie dopuszcza do załamania się, depresji, zniechęcenia . Buduje prawdziwą  wartość człowieka, by ten stał się silny wewnętrznie i odważny.
Duch Boży podnosi, zachęca i wzmacnia człowieka psychicznie. Kiedy brakuje siły , by iść dalej, to Duch Święty napełnia nadzieją, daje pomysł, uruchamia w człowieku twórcze siły lub obronne. On, Duch Święty posyła rady, pomysły, "złote myśli" podsumowujące przebyte etapy nauk Bożych. 

Duch Święty poddaje człowiekowi dobre myśli o Bogu, dobre myśli do życia , dobre myśli  Tobie o Tobie samym.

Nawet jeśli nie znasz całej Biblii i nie masz poznania, to Duch Święty tak poprowadzi Twoimi myślami, że zawsze pokryją  się i są zgodne z przesłaniem Słowa Bożego. Trzeba tylko o to poprosić. 
"Tak, prowadź mnie, Panie i daj mi miłowanie tego, co miłujesz i daj mi obrzydzenie do tego, czym się brzydzisz, " - to były moje słowa w modlitwie na początku mojego nawrócenia, kiedy nie znałam jeszcze Biblii i nie miałam pojęcia co jest czym. Myślę teraz, że to Duch Święty poddał mi w modlitwie pomysł na ten bardzo prosty sposób w rozwiązaniu mojej niewiedzy Biblijnej.
I dostałam nosa duchowego - rozróżniałam, nie wiedząc w jaki sposób, prawdę od czczej filozofii na temat prawd Bożych. Prawda wlewała we mnie słodycz i spokój z radością, czcza filozoficzna mowa-trawa  oparta na ludzkiej logice i gdybaniu - wprowadzała niepokój, jakiś rozdźwięk ,  którego nie mogłam znieść. Pytałam się wtedy tej osoby: "Mówisz , bo tak myślisz, że tak jest czy mówisz jak napisane jest w Biblii?" Jaka padała odpowiedź ? -"No pytasz, to staram się jakoś odpowiedzieć. Nie wiem czy jest o tym w Biblii."
Ten "smród mowy" nauczył mnie jednej bardzo ważnej rzeczy:
Kiedy nie znam odpowiedzi biblijnej na zadawane pytanie, to mówię wprost, że po prostu nie wiem. I nie wstydzę się tego, bo mam prawo nie wiedzieć. Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd jakimiś przypuszczeniami.

Zdarza się wielu osobom, że mówią tak jak napisane jest w Biblii i nawet nie wiedzą o tym. To też interesujące zjawisko.



Ważne jest w chodzeniu z Bogiem uczyć się z Biblii i poznawać Bożą sprawiedliwość, Boże spojrzenie na prawdy.
Bóg zawsze działa ku dobremu dla człowieka. To człowiek  mając wolną wolę, sam sobie wyrządza krzywdę obwiniając o wszystko Boga. Dlaczego? 
Wynika to z niewiedzy i odrzucenia Ducha Bożego.
Proś Ducha Świętego o prawdę dla Twojego życia. Jeśli jej nie rozumiesz, to proś o wyjaśnienie. Duch Święty jest bardzo cierpliwym nauczycielem pełnym miłości i łagodności, wyjaśni Twe wszelkie wątpliwości i niuanse duchowego życia.
Kiedy czytasz St.T. to właśnie Duch Święty wprowadzi Cię we wszelką jej prawdę o miłości Bożej. Jak to zrobić? Po prostu:
"Duchu Święty , proszę , poprowadź mnie w czytaniu Biblii i ukazuj mi prawdę, wprowadź mnie w zrozumienie  i poznanie tej Świętej Księgi.Amen."

Mało tego, Duch Święty nauczy Ciebie wprowadzać w życie tych prawd.
Mało tego : Duch Święty sprawi, że umiłujesz Boga szczerze i prawdziwie, a wypełnianie jego przykazań stanie się lekkie, łatwe  .


Przez kilka lat Biblia leżała na półce. Co otworzyłam - nic nie rozumiałam. Czasami z przypowieści Salomona coś udało mi się uchwycić rozumem.
Ciągnęło mnie do Biblii, a nie rozumiałam w ząb.

Kiedy zaczęłam modlić się, by to Duch Święty odkrywał mi prawdę w Biblii - zaczęło się i tak trwa to do dziś. (Chyba za mało dziękuję za te uczty duchowe.)

Bóg jest miłością. Wielce cierpliwy i dobrotliwy jest Bóg, który nie opuszcza swych dzieci. Bóg nie okłamuje , bo jest Prawdą. Duch Święty nie okłamuje, bo jest Duchem Prawdy. Poznawaj Boga i Jego sprawiedliwość. 
Odetchnęłam z ulgą, kiedy nie tylko poznawałam Boga przez Słowo i przez Ducha Świętego ale też przez różne doświadczenia w życiu (tu trochę bolało). Odetchnęłam z ulgą, że Bóg naprawdę jest dobrym Bogiem. Nie takim jakiego nauczano mnie w dzieciństwie i młodości: że tylko czai się, by przylać , ukarać i potępić. 
To fatalne nadużycie służyło tylko do manipulacji i wywołania strachu.
Z Boga uczyniono takiego straszaka, bo człowiek nie wierzy, że dobro i miłość może nieść  moc przemiany do  życia tu i teraz w czasie teraźniejszym , dostarczyć radości, spokoju i równowagi.

Zwolennicy przemocy i manipulacji będą używać sposobu zastraszania Bogiem, bo ten sposób jest łatwiejszy od okazywania miłości i szlachetności, radości w Duchu Świętym, cierpliwości.

Brak poznania sprawia, że wypaczana jest nauka Chrystusowa i wypaczany obraz Boga, wypaczany sens Bożej miłości Agape.

Brak czasu na czytanie i rozważanie Biblii sprawia, że boisz się poruszać tematów o Bogu, a wiarę opierasz na zasłyszanych historiach. Wmawiasz w siebie lub inni wmawiają w Ciebie, że Biblia jest zbyt trudna, by ją zrozumieć. ...Nie słuchaj tego. Słowo mówi, że nawet prostaczek (głupiec zwyczajny) nie zbłądzi czytając Biblię. Dlaczego? Bo to Duch Święty przeprowadza człowieka i odkrywa ukrytą  prawdę .

Bóg jest Prawdą , i Duch Jego jest Prawdą, i Jezus jest Prawdą.
Bóg jest Święty, to i Duch Boży jest Święty.
Niektórzy mają kłopot ze zwracaniem się do Boga. Nie wiedzą czy mogą modlić się do Jezusa, czy Ojciec Bóg nie obrazi się lub unieważni modlitwy jak przez Ducha Świętego pomodlą się. A może nie wolno prosić Ducha świętego, bo to jakaś tam moc a nie osoba.Tworzone są różne nauki bardziej i mniej dziwne.
Kto wprowadzi Cię w Prawdę i co jest właściwe? Właśnie to uczyni Duch Boży, czyli Duch Święty, czyli Duch Prawdy o którym nauczał sam Jezus.
 Czytaj i rozważaj Słowo, analizuj fragmenty, zadawaj pytania, nieważne czy są skierowane do Ojca, do Jezusa czy Ducha Świętego. Bo któż będzie lepiej od Nich znać odpowiedź? Między Synem, Ojcem i Duchem istnieje doskonała współpraca i doskonałe porozumienie, jedność.  Jeśli nie odrzucasz Któregokolwiek - jest już bardzo dobrze. Gorzej, kiedy człowiek sam na ludzki, krótki rozum , wprowadza jakieś dziwne i pokrętne instrukcje. W pewnych społecznościach są one znane, ludzie boją się modlić, tak dużo im nie wolno w modlitwie aż sami nie wiedzą co w końcu im wolno
i jak się modlić. Owocem jest wiązanie modlitw, niszczenie ich w zarodku, zamykanie ludziom ust.
Pamiętam na początku mojego nawrócenia modlitwy na pewnych spotkaniach modlitewnych. Prowadzący zwracał uwagę ciągle: za długie modlitwy, za krótko, za szczegółowo, za długo...
Innym razem ostre uwagi z innej grupy modlitewnej : tak nie wolno, tak nie można....u nas były szkolenia...
Zostanie wtedy komora, najbezpieczniejsze miejsce dla rozmów z Bogiem.
Pamiętam dzień kiedy pewna siostra bardzo, bardzo długo i szczegółowo modliła się...długo ...wolno ... wchodziła w szczegóły...niektórzy zaczęli wywracać oczy z niecierpliwości, bo była mowa wcześniej, że nie ma długich modlitw. Lubię słuchać modlitw i późniejszych świadectw o dokonaniach Boga.
Oczywiście prowadzący udzielił potem lekkiej reprymendy za przeciąganie w czasie.
Kiedy wychodziłam z tej grupy, pewna młoda kobieta, która niemal przypadkiem tam się znalazła powiedziała: słuchałam tej długiej modlitwy i ona  opowiadała tak dokładnie o moim życiu , ze szczegółami.  Jakby ktoś stanął obok mnie i opowiedział mi o mnie samej.
 Nigdy nie wiemy, jak Duch Święty pokieruje myślami, słowami, modlitwą.
Nauczyło mnie to, że nie Duch Święty, inicjator modlitwy, ma się dopasować do człowieka, ale człowiek ma 
poddać się Jego prowadzeniu .


O Duchu Świętym  nauczał Jezus:

" A On, gdy przyjdzie, przekona świat o grzechu
 i  o sprawiedliwości,  i o sądzie;

O grzechu, gdyż nie uwierzyli we mnie;
O sprawiedliwości, gdyż odchodzę do Ojca i już mnie nie ujrzycie;
O sądzie zaś, gdyż książę tego świata [ szatan ] został osądzony. (...)
Lecz, gdy przyjdzie On, Duch Prawdy
wprowadzi was we wszelką prawdę , bo nie sam od siebie mówić będzie, lecz cokolwiek usłyszy , mówić będzie, i to , co ma przyjść, wam oznajmi.
On mnie uwielbi, gdyż z mego weźmie i wam oznajmi.
Wszystko, co ma Ojciec, moje jest; dlatego rzekłem, że z mego weźmie i wam oznajmi."*-J.16.8 - 15;

Korzystaj z wszelkiej odkrytej prawdy. Ona dotyczy nie tylko zbawienia . To prawda relacji w rodzinie. To prawda o przyjaźni i znajomych. To wszelka prawda, którą Duch Święty może odkryć przed Tobą. To prawda o zastawionych na Ciebie pułapkach. 

Pisałam taki artykuł : najlepszy detektyw na świecie - wpisz w okienko na prawym pasku bloga .  Czego detektyw nie wypatrzy, to na światło dzienne wyciągnie Duch Boży.

Taki oto prezent zostawił Jezus dla dzieci Bożych, uczniów Chrystusowych, po swoim wniebowzięciu :
"...Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w imieniu moim, nauczy was wszystkiego i przypomni wam wszystko, co wam powiedziałem.
"*- J.14.26;





Duch Święty
; prowadzi, przypomina, zachęca, podpowiada, ostrzega...odkrywa...
;  objawia prawdę, która niesie uzdrowienie, uleczenie i uwolnienie od zakłamania, wszelkich bezprawnych więzów, rzuca słup światła w mrok świata. 

Otwiera Słowo Boże - Biblię i "rozkodowuje " przed Tobą wszelkie tajemnice;
Jest idealnym Nauczycielem praktykiem, który w niesłychanej łagodności naucza i rozwija duchowo człowieka objawiając mu Bożą miłość.
 Jego długocierpliwość w pracy nad człowiekiem nie ma sobie równych.

Duch Święty rozwija w kierunku dobrym, budującym , nasycającym, treściwym, pełnym .
Wypełnia człowieka radością, która jest mocą i siłą napędową .
 Duch Święty jest twórczy, konsekwentny i odkrywa głębokości duchowe. 

Duch Święty naucza, prowadzi, umacnia, pociesza.

Nie oznacza to, że słyszysz na uszy głos jakiejś niewidzialnej osoby.Na początku nawrócenia osoby szukają na siłę jakichś słyszalnych dźwięków, zjawisk. Niepotrzebnie. Można w ten sposób wmanewrować się w wiele pułapek i zniechęcić się.
 Wystarczy, że przyjmiesz przez wiarę Ducha Świętego i już działa. 
"Prowadź Duchu Święty. Prowadź Boże Ojcze. Prowadź Jezu." Taka prosta melodia serca. Z czasem nauczysz się rozróżniania .


Jezus prosi Ojca o :
"Ducha prawdy, którego świat przyjąć nie może, bo go nie widzi i nie zna; wy go znacie, bo przebywa wśród was i w was będzie."*-J.14.17;
Świat, czyli osoby nie zainteresowane zbawieniem, odrzucające Boga i żyjące według własnego projektu, opierają postrzeganie świata na tym, co widzą ich oczy.  I nie mogąc zobaczyć Ducha Świętego - odrzucają Go.  Duch Święty jest niewidoczny dla nich. Trudno takim osobom postrzegać działanie Ducha Bożego, choćby byli najlepszymi ludźmi na świecie.
I jak to bywa, umysł często staje się przeszkodą w postrzeganiu duchowego wymiaru chrześcijaństwa.

Czy jest na to praktyczna rada? Tak jak umysł może byż przeszkodą, tak umysł może stać się pomocą.
U Boga na wszystko jest rada . Prosta modlitwa :

"Boże Ojcze, pragnę  widzieć, oglądać działanie Ducha Świętego. Wprowadź mnie w Prawdę przez Jezusa Chrystusa . Amen."




Pozdrawiam. Życzę zdrowia, spokoju i moc radości. 
Niechaj Bóg ma Cię w  opiece. Nie zniechęcaj się.


( Ew.J.14.16-17; J.14.26-27; J.16.8 - 15;1 Kor.3.16; );
Melita

 *Cytaty pochodzą z Biblia Polska-Towarzystwo Biblijne w Polsce -Warszawa 2001-
                                    porównać  można z innymi tłumaczeniami Starego Testamentu on-line

** cytaty z Biblii Brytyjskie i Zagraniczne Towarzystwo Biblijne Warszawa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz