czwartek, 4 października 2012

Bóg jest wierny. Bůh je věrný.

"Jeśli my nie dochowujemy wiary, On pozostaje wierny,
albowiem  samego siebie zaprzeć się nie może."*
- 2Tym.2.13

Bóg jest Wierny.

Dio è fedele.

Bóg jest jest Wierny.

Gott ist treu.

Bóg jest wierny i sprawiedliwy - czytamy w 1J.1.9

Bůh je věrný.
Wierny jest Pan.

Dieu est fidèle.
Wierny   Wierny  Wierny

"Jest Bogiem wiernym, bez fałszu,
 Sprawiedliwy On i Prawy."*- Pieśń Mojżesza- 5M.32.4;

Bóg jest wierny we wszystkim co mówi, we wszystkich czynach i świadectwach. Bóg wierny jest w obietnicach. Dotrzymuje Słowa, które wypowiedział. Nie jest jak człowiek, który zmienia mowę i czyny, za którymi nie można nadążyć. 

Ps.19.8-" Świadectwo Pana jest wierne."* Jeśli Bóg działa w jakimś doświadczeniu Twego życia, wierny jest i nie pozostawi Cię w połowie drogi. Zawsze to, co rozpoczyna, doprowadza do końca.
Człowiek niepotrzebnie niecierpliwi się i chciałby szybciej poprowadzić całą sprawę. Kiedy przeczytałam: "Biada, kto Boga popędza"*- od razu wypionowało mnie i postanowiłam zawsze Bogu ustępować pola w Jego prowadzonym czasie. Przechodziłam potem różne próby poddawania się "czasowi Bożemu".
Stałam kiedyś  w banku, by  za pobrane pieniądze jechać do Łodzi. Za godzinę odjeżdżał autobus, a kolejka nie posuwała się do przodu.
Potem okienko zamknęli i przegonili wszystkich w niegrzeczny sposób do innego okienka. Okazało się , że za kilka minut przypadała przerwa śniadaniowa i ponownie wskazano nam kolejne okienko. Kolejka jak była długa tak była.Przez 30 min. nie zrobiłam nawet kroku do przodu!
 "Panie, o co chodzi ? Wiesz, że muszę wyjechać za kilkanaście min. O co chodzi?" Za chwilę w głowie mojej "wyświetlił się" obraz mojej cielesnej zaradności o tym, jak poradziłabym sobie normalnie w takiej sytuacji: narobiłabym szumu, że odjeżdża za chwilę autobus, muszę jechać i proszę mnie przepuścić w kolejce. Widziałam ten swój zrozpaczony wyraz twarzy i jęczący głos w połączeniu ze strachem. 
Uśmiechnęłam się do samej siebie i zrozumiałam. "Dobrze.Ufam Ci Panie.Ucz mnie." Stałam w kolejce spokojnie i obserwowałam nie kolejkę, a to jak Duch Św. prowadzi. Uczyłam się lekcji.
Oczywiście, że aż w kościach czułam jak nogi wyrywają się do przodu , a moje usta chcą wołać :"Przepuście mnie...śpieszę się...nie moja wina, że to tak trwa! Czekam tu ponad godzinę! Ileż można!"
Co robić, by wytrwać do końca w spokoju a nie w pretensjach, niecierpliwości i nerwowej trzęsawce? "Śpiewaj, chwal, módl się nawet o tych ludzi tutaj....jest tyle wewnętrznej pracy! "-i tak zrobiłam. Nie wiem jak to się stało, szybko znalazłam się przy okienku, pobrałam pieniądze, w ostatniej chwili zdążyłam 
kupić bilet i byłam w autobusie. Bez nacisku na pędzenie, gonienie, wzmaganie lęku. Szok. To była moja pierwsza lekcja zaufania i oczekiwania w spokoju. Kiedy oczekujesz: śpiewaj , módl się, uwielbiaj Boga.

Bóg jest wierny i kiedy poprosisz, by uczył Cię Jego drogi , to nie oznacza, że posadzi Cię w rydwanie i w cudowny sposób przewiezie z A do B .Oznacza to, że rozpoczyna naukę w drobnych sprawach i uczy dotąd, aż pojmiesz lekcję, a potem ugruntuje i utrwali ją. Nauczy Cię rozmawiać z Nim, bo Prawdziwy Nauczyciel jest w wyznaczonym przez niego doświadczeniu i wskazuje, pociesza, poucza. Nie bierze kija i nie bije po plecach, gdy nie umiesz lekcji.
Bóg jest Cierpliwy i Uprzejmy. On Jest Miłością. Wie, czy udajesz czy naprawdę nie umiesz. Wie czy jesteś zbyt zmęczony i wyczerpany na doświadczenie i daje wakacje. Wie, że tylko On może poprowadzić Cię nieznaną Tobie drogą na Jego ucztę.
Pamiętam jak bardzo dużo pytań zadawałam Bogu i byłam bardzo łasa na doświadczenia Bożej nauki, że kiedy nadeszły próby, miałam wrażenie totalnego wyczerpania. "Boże, co za wstyd. Nie dam rady iść dalej.Co zrobić?"-myślałam. Poproszę Boga o urlop.Takie małe wakacje.
Jaka byłam zdziwiona, kiedy tak się stało. Coś pięknego. Wewnętrznie czułam jak przelewał się we mnie Wypoczynek, Przestrzeń...Odetchnienie...Czas nabierania sił...To dobry sposób. Bóg nauczył mnie, bym była szczera wobec Niego nawet w zmęczeniu. On Jest Wierny. Nie obraża się, gdy nie masz sił.
On nie postawi Ci niesprawiedliwej"1" i nie upokorzy. On Cię kocha.
On Jest prawdziwym Nauczycielem, którego nie zawsze rozumiemy, ale On nas zna doskonale i rozumie. I kiedy czujesz się przeciążony, nie dociśnie ciebie do ziemi, by wycisnąć ostatnią kroplę potu. Często sami siebie przeciążamy ze strachu, że znowu czemuś nie podołamy. Boża szkoła jest inna od tej, którą znasz.
Twój Nauczyciel naprawdę troszczy się o Ciebie i nie odwróci się w połowie drogi. Nie pogardzi Tobą i nie wystawi Cię na pośmiewisko. Nie będzie poniżał. On będzie budować Twoje wewnętrzne poczucie wartości niezależnie od Twojego wieku: 4, 14, 40 czy 60,80 lat. Cierpliwie będzie powtarzać daną naukę, aż poczujesz jej prawdziwość. To doświadczenie jest nie do opisania. To trzeba przeżyć. Ten Cudowny Nauczyciel , Bóg Stwórca, jest Wszechobecny, zna Twoje myśli, zamiary, motywacje lepiej od Ciebie samego. Jest Wierny w Swej Miłości do człowieka, do Swoich dzieci. Słyszy Twoje pytania. Wie jak odpowiedzieć na nie, byś zrozumiał.
Powinniśmy w każdym doświadczeniu odnaleźć radość z Bożej nauki, chociaż na pierwszy rzut oka może wydawać się przykra i zbyteczna. 
Bóg jest wierny. Nie zawiedziesz się na Nim. Zaufaj Jemu.

 1Kor.10.13: "...lecz Bóg jest wierny i nie dopuści, abyście byli kuszeni ponad siły wasze, ale z pokuszeniem da i wyjście ,abyście  je mogli znieść."*

W Obj.19.11 opisano Chrystusa; 
"Wierny i Prawdziwy, gdyż sprawiedliwie sądzi i sprawiedliwie walczy."*

Dzięki próbom i doświadczeniom poznajemy Boga i samych siebie. U Boga wszystko, co dzieje się z Jego ręki ma sens i zawsze prowadzi ku dobremu.



God is faithful           God is faithful        God is faithful
Бог е верен           Бог е верен       Бог е верен      Бог е верен
Bůh je věrný.   Wierny  Wierny


"Wierny jest Bóg , który was powołał do społeczności Syna Swego Jezusa Chrystusa, Pana naszego."*-1Kor.1.9;

"Wierny jest Bóg , który was powołał do społeczności Syna Swego Jeszua  HaMaszijah, Pana naszego."*-1Kor.1.9;
Melita

błogosławię

*Cytaty pochodzą z Biblia Polska-Towarzystwo Biblijne w Polsce -Warszawa 2001- porównać można z innymi tłumaczeniami Starego Testamentu on-line.
*rys.foty-Melita

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz